slawikrrg, pudło te w budowie tez sie nie nadaja
©koda zmieni swój wizerunek i przestawi się na tanie auta
Zwiń
X
-
©koda zmieni swój wizerunek i przestawi się na tanie auta
Zapewne sukcesy marki z Mlada Boleslav są solą w oku koncernu Volkswagen i stąd zapowiedź radykalnych zmian
Według szefa koncernu Volkswagen Martina Winterkorna, przyszłość marki ©koda zostanie wkrótce ukierunkowana nieco inaczej jak obecnie. - Cieszymy się z sukcesów ©kody, ale nie możemy sami się osłabiać. W przyszłości ©koda nie będzie już rozwijać swojej palety w górę, powiedział Winterkorn.
Obecnie ©koda produkuje samochody, które są pochodnymi modeli Volkswagen i Audi. Są one tańsze od oryginałów, co nie znaczy, że gorsze. Prawdą jest, że odbierają klientów wielkim producentom. Stąd też decyzja o zmianie wizerunku i przestawienie się na produkcję tanich modeli, które mają także przynosić koncernowi sukces na rozwijających się rynkach.
Na 2014 rok przygotowywana jest kolejna generacja ©kody Fabia i już wiadomo, że nie powstanie ona na bazie platformy VW Polo, ale konstruktorzy wykorzystają znacznie tańsze rozwiązania. Aktualnie w fazie końcowej znajduje się projekt taniego modelu, który ma konkurować z Dacią Logan. Ma to być następca Octavii Tour, jeszcze nazywany tajemniczo A-entry. Z nieoficjalnych informacji wynika, iż premiera tego auta odbędzie się w 2012 roku i otrzyma on nazwę Felicja. Jego klonem ma być także przygotowywany nowy Seat Toledo.
Kolejną premierą będzie czeski klon VW Up!, który ma zaplanowaną premierę na wrzesień 2011 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem.
żródło: http://www.autoinfo.pl/
-
-
Bez sensu. Jak ktoś będzie chciał kupić VW to i tak go kupi wiedząc, że w palecie Skody jest coś tańszego i w podobnych rozmiarów (a tak naprawdę to cena np. Golfa i Octavii są podobne). Po co w takim razie robili S2 Combi i zrobili z niego flagowy model? Żeby zabrać sobie klientów Passata? Głupota.
I tak patrząc po kolegi Golfie mk6 i mojej O2FL widać, że jednak VW jest lepiej wykonany.
A to że się Skoda dobrze sprzedaję to też duża zasługa firm, których floty są przepełnione Octaviami i Fabiami no i coraz częściej Superbami. Nawymyślali z Seatem jakiś udziwnień (nowy Leon, Alteo, Toledo) i były słuchy, że Seat jest bliski bankructwa i chyba na ratunek zrobili Exeo (co w ogóle nie jest podobny do reszty Seatów)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauBez sensu.
Skoda miała wizerunek taniej marki, ale te ceny poszły w górę i chyba jedyne co zostało to ten wizerunek właśnie, z punktu widzenia producenta chyba byłoby lepiej te marki zróżnicować.
Bo teraz jest tak, że możemy się tu wzajemnie pozagryzać, "dyskutując" co lepsze VW czy Skoda, jak to niejednokrotnie bywało, a prawda jest taka, ze te samochody się za mało różnią i to jest właśnie problem.
Jeśli Skoda będzie zdecydowanie gorsza, słabiej wykonana to kupią ją inni ludzie i nie będzie dylematu.
Już się czytało, że następca superba nie ma właśnie wchodzić w paradę passatowi itd.
Seat to IMO w ogóle niewypał, miała to chyba być w zamyśle marka z jakimś sportowym zacięciem, a wyszło właściwie nie wiadomo co, wypuścili 3 takie same samochody, które się inaczej nazywają, sportu tu specjalnie nie ma zbyt dużo, potem puścili stare A4 chyba, żeby jakoś ratować bilans, czeski film
IMO Skoda, Seat i VW depczą sobie po piętach i niewiele z tego wynika w tej chwili, na przykładzie Dacii widać, że tanie samochody też się sprzedają w Europie więc może warto iść w tę właśnie stronę.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauI tak patrząc po kolegi Golfie mk6 i mojej O2FL widać, że jednak VW jest lepiej wykonany
[ Dodano: Wto 07 Wrz, 10 17:08 ]
Zamieszczone przez szkodaIMO jak najbardziej z sensem, szczerze mówiąc nie wiem jak Skoda się sprzedaje w Europie, ale jeśli ceny są zbliżone do VW - jak u nas, to te 2 marki zaczynają się nawzajem zżerać.
Czy marki zzeraja sie nawzajem ? Mysle ze nie. Moim zdaniem te oferty sie obecnie nawzajem uzupelniaja. W wiekszosci oferta zawiera auta z tych zblizone cenowy w tych samych klasach o takiej samej jakosci i na takim samym poziomie technicznym. Roznice sa głownie w wygladzie, funkcjonalnosci i postrzeganiu danej marki.
Komentarz
-
-
Czy z sensem czy bez sensu to trudno powiedziec. Kazdy kij ma 2 konce i taka zmiana wizerunku Skody "do tylu" moze VW wiecej w grupie przyniesc szkody niz pozytku.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaIMO Skoda, Seat i VW depczą sobie po piętach i niewiele z tego wynika w tej chwili, na przykładzie Dacii widać, że tanie samochody też się sprzedają w Europie więc może warto iść w tę właśnie stronę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voltarZamieszczone przez szkodaIMO Skoda, Seat i VW depczą sobie po piętach i niewiele z tego wynika w tej chwili, na przykładzie Dacii widać, że tanie samochody też się sprzedają w Europie więc może warto iść w tę właśnie stronę.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodanie można sprzedawać 2 podobnych produktów w zbliżonej cenie, więcej wyorzesz jak je zdecydowanie skierujesz do odrębnych grup klientów.
Dodatkowo jak widze od lata to tylko takie gadanie kolejnego dyr. w VW ... jak wyszedl Superb 1 to narzekali ze zjada Passata . Mowiono ze Superb 2 nie bedzie juz wiekszy od Passata 2 i co z tego wyszlo ? Tak wiec moze skonczyc sie tylko na takim gadaniu. Jezeli VW chce z firmy matki zrobic lepsza marke lub wrecz marke premium poprzez dolowanie reszty brandow to raczej nie tedy droga ... Zreszta moze zadna droga sie to nie udac. Wiadomo co sie stalo z pomyslem o nazwie Phaeton ... Glownie managerownie VW nim jezdza
[ Dodano: Wto 07 Wrz, 10 17:25 ]
Zamieszczone przez szkodaraczej widziałbym "potanienie" tych obecnych, wywalenie climatika z O2 na rzecz manuala to dla mnie był taki malutki krok w tym kierunku na przykład.
Tak naprawde mozna sobie gdybac bo jako wlasciciel moga zrobic wszystko lacznie z zaoraniem marki ale mysle ze nie beda tacy glupi.
Komentarz
-
-
i Tak sie dziwie ze VW pozwolilo skodzie na jakiegos SUVa jakim bylo Yeti Ale defacto, za granica widzialem sporo superbów i O2FL na niemieckich blachach, zdecydowanie wiecej niz jakis audi czy wieswagenow i nie bylo to w niemczech .... Duzo niemiaszkow tez doszlo do wniosku ze nie ma sensu placic za znaczek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkbSUVa jakim bylo Yeti
Zamieszczone przez rkbDuzo niemiaszkow tez doszlo do wniosku ze nie ma sensu placic za znaczek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkbDuzo niemiaszkow tez doszlo do wniosku ze nie ma sensu placic za znaczek
"populacja" Volkswagenów w Niemczech w styczniu 2008 liczyła 8,764,711 samochodów (21.28% rynku)
natomiast Skód w tym samym czasie na drogach było 816,688 sztuk (1.98%)
[ Dodano: Wto 07 Wrz, 10 20:17 ]
poza tym, S2 elegance kombi kosztuje u Niemców 30.650 eurosów
a
passat variant highline 30.275
więc to chyba płaci się za znaczek Skodysaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Mi się wydaje że jak wprowadzą takie drastyczne zmiany, to strzelą sobie drugiego samobója, ale ten to już będzie konkretny, a nie jak ten wcześniejszy kiedy weszła OI i OII
Dla mnie skoda to bardzo fajne rozwiązanie, powiedzmy że to samo co VW tylko części i ubezpieczenie tańsze,co w dzisiejszych czasach nabiera coraz większego znaczenia, i do tego nie kradną bo to przecież czeski dziadkowóz
Trzeba się będzie przerzucić na jakieś japońce czy co :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkbTak sie dziwie ze VW pozwolilo skodzie na jakiegos SUVa jakim bylo Yeti
[ Dodano: Sro 08 Wrz, 10 00:15 ]
Zamieszczone przez westwi78a ja dalej twierdze że YETI to koło SUV`a nie stało nawet To auto nie ma odpowiednika w VW.
Komentarz
-
-
Ale chyba nikt nie przeczytał tego artykułu ze zrozumieniem :!: . Jedyny sensowny fragment tego artykułu to:
Cieszymy się z sukcesów ©kody, ale nie możemy sami się osłabiać. W przyszłości ©koda nie będzie już rozwijać swojej palety w górę
Reszta zdań w tym artykule to brednie dziennikarzyny szukającego sensacji.
Nie zapominajcie o tym, że i tak najważniejsze są pieniądze a nie jakiś tam prestiż jednej czy drugiej marki. To że Fabia nie powstanie na platformie polo jest totalną bzdurą. Dla 99% ludzi nie jest ważne i nawet o tym nie wiedzą na jakiej platformie jest dany samochód i z kim ją dzieli, a oszczędności w takich przypadkach są duże - liczą się pieniądze. Najlepszym dowodem na to jest niedawny artykuł o testach foxa i joystera które wyglądają identycznie.O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekOznacza to tylko tyle, że skoda nie zbuduje większego modelu niż superb czy yeti. Nie będzie konkurenta dla Q5, Q7, czy tuarega, phanteona itp
superb przecież jest wiekszy od flagowego passata
touareg i pheaton to zupełnie inne samochody, zwłaszcza ten drugi to totalna nisza i jakby nie mówić niewypał, z audi skoda jednak jakbysmy sobie tego nie życzyli nie konkuruje bezpośrednio
a reszta tych "sensacyjnych bzdur" to od dawna znane przymiarki do wymienianych tam samochodów, więc nie wiem o co cho?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Obawiam się, że szkoda ma 100 % racji. W interesie VW nie leże produkowanie dwóch bardzo porównywalnych samochodów w tej samej grupie i cenie. Poza tym po co mają szukać nowej taniej marki. Tania Skoda będzie idealna, markę sobie wyrobiła, jakość również. Po prostu metodą drobnych kroczków dojdą do niższych cen.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiterNZObawiam się, że szkoda ma 100 % racji. W interesie VW nie leże produkowanie dwóch bardzo porównywalnych samochodów w tej samej grupie i cenie. Poza tym po co mają szukać nowej taniej marki. Tania Skoda będzie idealna, markę sobie wyrobiła, jakość również. Po prostu metodą drobnych kroczków dojdą do niższych cen.
a jak będzie - zobaczymy.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
szkoda, superb jest większy, ale już jest, a to co powiedział ten prezes obowiązuje od teraz.
Jeżeli by tak było, że będą rekonfigurować cenniki pozbywając się silników i dodatków, to nie rozumiem dlaczego dopiero co dali możliwość wyboru dachu z bateriami słonecznymi, AFL, kessy, poduszka kolanowa itp. Zabranie tego wszystkiego było by jednym z większych błedów marketingowych i PRowych jakie da się zrobić.
Jest wielu którzy nie kupią vw bo wolą skodę
Jest wielu którzy nie kupią skody bo wolą vw
Ale jest też wielu, którzy nie kupią vw i nie kupią skody jeżeli tą drugą sprowadzą do poziomu konkurencji dla dacii - np. ja
Uważam, że taniej jest kupić nową tanią markę niż degradować istniejącą i zmarnować 15 lat ciężkiej pracy na wizerunek :!: , tym bardziej, że ja nie uważam skody za konkurencję vw (a przynajmniej bardzo małą)
Nie znam w europie marki, w którą by tyle zainwestowano, odbudowano, stworzono wizerunek tylko po to aby potem to wszystko popsuć.O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodawystarczy Skodę pozbawić niektórych silników i dodatków - np. biksenonów w superbie i już będzie tańszą marką
OII FL Elegance 1.4TSI z metalikiem kosztuje wg cennika z oficjalnym rabatem 77250zł
Gdzie OII nie ma podgrzewanych dysz spryskiwaczy, podgrzewanych siedzeń przednich,alarmu, i prawego lusterka obniżanego się podczas włączania wstecznego, siedzenia częściowo z alcantary , poduszka pow. kolanowa kierowcy
Różnice cenowe to np.:
- metalik w GVI kosztuje 1440zł a w OII 1850zł
-Bi-xenony w GVI - 2930zł , a w OII xenony 3300zł dla Elegance
No i kto napisze że OII jest tanim autem? Jakieś "za na +" dla OII oprócz bagażnika?
PS. Dobrze że Skoda ma DanielciaOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomeknie rozumiem dlaczego dopiero co dali możliwość wyboru dachu z bateriami słonecznymi, AFL, kessy, poduszka kolanowa itp. Zabranie tego wszystkiego było by jednym z większych błedów marketingowych i PRowych jakie da się zrobić.
Zamieszczone przez tomekJest wielu którzy nie kupią vw bo wolą skodę
Jest wielu którzy nie kupią skody bo wolą vw
[ Dodano: Sro 08 Wrz, 10 09:23 ]
Zamieszczone przez AdamBJakieś "za na +" dla OII oprócz bagażnika?
[ Dodano: Sro 08 Wrz, 10 09:24 ]
Zamieszczone przez tomekNie znam w europie marki, w którą by tyle zainwestowano, odbudowano, stworzono wizerunek tylko po to aby potem to wszystko popsuć.
przecież to wszystko jedzie praktycznie na wizerunku, teraz jak już wiadomo, że Skoda to PRAWIE VW, to już można sobie odpuścić
[ Dodano: Sro 08 Wrz, 10 09:25 ]
Zamieszczone przez AdamBPS. Dobrze że Skoda ma Danielciasaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
wiem po co. Chcieli zrobić markę która będzie miała charakter sportowy, będzie miała oryginalny wygląd i będzie celować w młodych ludzi. Niestety nie wyszło. Nie każdy biznes się udaje i przynosi zyski.
Jednak co ma niepowodzenie seata do teorii degradacji odnoszącej sukces skody?O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
pozostaje się zastanowić czy nowa OIII nie będzie już samochodem jak to podają w newsie "nieco inaczej ukierunkowanym" a ostatnią opłacalną (dobrze wykonaną) grupą będzie właśnie O2FL i S2
Szczerze mówiąc to ja wybierałem samochód pomiędzy VW a Skodą i właśnie ze względu na znikome różnice w wykonaniu i znaczące w cenie wybrałem Skodę. Gdyby Skoda była znacznie gorzej wykonana to kupił bym VW ale "jak nie widać różnicy to po co przepłacać?"- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
Komentarz